Pink nem semmizik, kijelenti: nem halott. Az nekesn j albuma prilis 3-n kerl a lemezrtkestk polcaira. Az album mr most sikernek szmthat, hiszen rajta van az a slger is, amely a toplistkon mr elkel helyezseket r el: ez a "Stupid Girls".

A Grammy-djas Pink j albumn jra hozza formjt, hiszen szemtelenl szinte s rzelmesen dallamos. Az albumon tallhatunk majd rock, funk stlus felvteleket is, ami jra meg jra megvillantja az nekesn igazi tehetsgt.
P!nk szexi s okos,ms mint a tbbi nekesn:hangos,provokatv,s utlja Hollywoodot-mi pedig pont ezrt szeretjk annyira!!!!!!!!!!!!
Gyerekknt pirult s azt hitte, hogy Madonna lnya
Az nekesn alig nhny hete ment hozz motorversenyz bartjhoz, Carey Harthoz. Pink valdi neve Alecia Moore s egy Phildelphia melletti kisvrosban ntt fel. Gyermekkora boldogtalan volt, mint oly sok popsztrnak, sokig gy gondolta, hogy szlei rkbe fogadtk s az igazi desanyja Madonna. Becenevt nem onnan kapta, hogy mr gyerekknt is festette a hajt, pp ellenkezleg: nagyon gyakran elpirult, ezrt csfoltk az iskolban rzsasznnek.
Nem szeretett dolgozni, de aztn nekesn lett
Pink pirulsbl skateboardos punk lett, kerlte az iskolt, s a Pizza Hut-nl, a McDonald's-nl, a Wendy's-nl s klnbz benzinkutaknl dolgozott. Sosem tartott sokig, amg valami okot talltak, hogy kirghassk. "Ha mr tiniknt Janis Joplint, Hendrixet s Nirvant hallgatsz, akkor nem tudsz a parancsoknak engedelmeskedni" - magyarzta lhasgt a popsztr.
Aztn egy csaldtag, a vietnmi vetern apa lett a kislny pldakpe, neki ksznhet, hogy Pink nem kalldott el vgleg. Tmogatst is kapott tle egy ideig, aztn lassan kivonult az apa az letbl, Pink pedig megtallta hivatst: nekesn lett.
Alicia Moore 1979. szeptember 8-n a pennsylvaniai Doylestownban szletett. Egyetlen fehr kislnyknt szerepelt egy fekete gospelkrusban, nekelt punkegyttesekben, majd 16 vesen egy tehetsgkutat versenyen fedeztk fel tudst. Hamarosan lemezszerzdst kttt vele a LaFace Records, mely BabyFace s L. A. Reid R&B kiadja.
Becenevt onnan kapta, hogy gyermekkorban nagyon gyakran elpirult, s gy a trsai „Pink”-nek neveztk el. Azta Alicia ebbl mr megalkotta a sajt vdjegyt – fleg azta, amita bartnivel, Christina Aguilerval, Lil’ Kimmel s Myaval eladtk a „Lady Marmalade” cm egykori slger feldolgozst a Moulin Rouge fcmdalaknt.
Debtl lemezn, a „Can’t Take Me Home”-on, mely az Egyeslt llamokban ktszeres platinaalbum lett, kt olyan dal is helyet kapott, melyek aztn megjrtk a slgerlistk lmeznyt.
2002-ben a 22 ves hlgy stlusvltssal jelentkezett, mivel vadonatj lemezn a „Missundaztood”-on minden olyan zenei irnyzatot egyestett, melyek akkori kedvencei kz tartoztak. gy a korong igen szles stlusskln mozog: a 14 felvtel kztt tallunk rockos, country-s s soulos felvteleket is, meg mg sok minden mst… Rgtn az els dal, a groove-os, rockos „Get The Party Started” – amit kislemezre is kimsoltak – elvetti, mire kszljnk fel az albumnl, s altmasztja, hogy Pinket nyugodtan sorolhatjuk az j dvk kz. A „Get The Party Started” az egyik azon nyolc felvtel kzl, melyeket Alicia legjobb bartnje, Linda Perry (4 Non Blondes) rt.
Pink mr tindzserknt nekelte a 4 Non Blondes slgereit az n. Open Mike Nights-ok alkalmval szlvrosnak kis klubjaiban. „Ugyanazt a kalapot hordtam, mint Linda, s hasonl csizmkat, mint . Hangzsban is igyekeztem utnozni” – emlkszik vissza az nekesn. 2001 elejn aztn felfedezte a telefonknyvben Linda elrhetsgt. „Felhvtam, s egy 15 perces zenetet hagytam a rgztjn megfenyegetve, hogy terrorizlni fogom, ha nem hv vissza” – mesli Pink az els kzeledsi ksrlett. Linda nem vratott magra sokig: „H, te teljesen meg vagy rlve. Gyere el!” – mondta neki. Azta a legjobb bartsgban vannak. Ez az egsz egy nagyon kreatv kapcsolat nagyszer vgeredmnyekkel. Olyan sikereket, mint a „Get The Party Started”, szinte percek alatt sszehoztak. A kt lady hnapokon keresztl szinte el sem szakadt egymstl, dalokat rtak, filozofltak s tetovltattk magukat.
A „Missundaztood” elksztshez Pink ms slgergyrosokkal is szvetkezett: Scott Storch (The Roots, Dr. Dre), Dallas Austin (TLC, Madonna) s Damon Elliott (Bone Thugs ’N Harmony) tevkenyen segtettek a feltrekv sztr albumnak munklataiban.
Amikor a „Don’t Let Me Get Me” cm felvtelben az L. A. Reid s Britney Spears kztti titkos zletet teszi nevetsgess, akkor nem a srtdttsget kell keresni Pinkben, hanem a bszkesget s a magabiztossgot, amely mutatja a msodik nagylemeznek fejldst. Hogy a kisasszonynak nagy szerencsje van, azt mi sem bizonytja jobban, mint a „Misery” cm szma, melyben az Aerosmith nekesvel, Steven Tylerrel nekel duettet. Hab a tortn, hogy Richie Sambora, a Bon Jovi vilghr gitrosa ragaszkodott ahhoz, hogy ehhez a dalhoz jtszhassa fel a gitrhangokat.
A „Can’t Take Me Home” ellenttelezsekppen Pink a „Missundaztood”-on sokkal tbbet mutat be magbl s az letbl. A „Family Portrait” s a „My Vietnam” cm dalok teljesen egyrtelmen letrajzi elemeket tartalmaznak. Ezek olyan pillanatok a mltjbl, melyek a jvjt is meghatrozzk, meghatroztk: „A szleim llandan veszekedtek. Ez volt az letem folyamatos stt rnyka. Magamat hibztattam emiatt, szval ezzel az rzssel nttem fel” – mondja Pink. Az esetben mindez egyfajta ellenllsban nyilvnult meg a vilg fel. A lny egy skateboardos punk lett, kerlte az iskolt, ehelyett a Pizza Hutnl, a McDonald’s-nl, a Wendy’s-nl s klnbz benzinkutaknl dolgozott. Sosem tartott sokig, amg valami okot talltak, hogy kirghassk. „Ha mr tiniknt Janis Joplint, Hendrixet s Nirvant hallgatsz, akkor nem tudsz a parancsoknak engedelmeskedni.”
Az desapja, egy vietnmi vetern, lassan a pldakpv vlt a kislnynak. Az segtsgvel trt vissza ksbb Pink a norml let keretei kz. Tmogatst is kapott tle egy ideig, majd aztn lassan kivonult az apa az letbl. „A legjobb, ami az elmlt vekben trtnt velem, az az, amikor egy 45 ves asszony s a lnya autogramot krtek tlem, s a furcsasg az volt, hogy nem a fiatalnak kellett. Nem fantasztikus ez valahol?”
Az j album – I’m Not Dead A tbbszrs platinaalbummal bszklked, Grammy-djas Pink legjabb, negyedik nagylemeze 2006. prilis 3-n jelenik meg „I’m Not Dead” cmmel, s minden megtallhat rajta, amire csak szksg van ehhez a hivatshoz: stlusbeli megjuls, meglepen ers vokl, kitn dalok s egy nagyon szemlyes kis fzet arrl, hogy az nekesn hol jrt eddig s merre tart. Pink cscsformban van: brutlisan szinte s rzelmesen dallamos. Az album megvillantja funk-oldalt, ugyanakkor rock and rollosabb, mint valaha, ami tagadhatatlan bizonytka annak, hogy az nekesn a blues s a rock vilgban is otthon rzi magt.
Az “I’m Not Dead” egyben Pink eddigi legszintbb lemeze. Akr a szaktsrl, gyermekkorrl, kudarcra tlt szerelemrl, hamis bartokrl vagy a sztrocskk vilgrl legyen sz, Pink szkimondan, nyltan vallja meg rzseit. A lemez els kislemezdala, mely mr most hangos a botrnyokrl, a „Stupid Girls” cmet kapta, s mr hallhat a hazai rdikban. Az j videoklipben, melyet az elismert rendez, Dave Meyers ksztett (tbbek kztt Missy Elliott, az Outkast, Mariah Carey, Kelly Clarkson, Lil' Bow Wow kliprendezje), Pink a Paris Hilton, Jessica Simpson s Lindsay Lohan-fle cicababkat figurzza ki. A klip mindent megmutat abbl az utlatbl, amit az nekesn rez a felsznes popkultra s a sajt imidzsket pt fiatal lnyok irnt. Ma mindenhol kihvst jelent a nknek, hogy jobbak legyenek az lebet hurcolsz pornsztroknl, akiket a mdia annyira nnepel manapsg. A video a fitneszrlt, kalriaszmll, plasztikzott mell, emberi Barbie-babkat gnyolja ki. „A „Leave Me Alone, I’m Lonely” olyan dal volt, melyet imdtam rni, mert szeretem Butch Walkert, akivel egytt ksztettem” – mondja Pink. „A dalban gy rzem, hogy teljesen ssze vagyok zavarodva, s szksgem van egy helyre, ami csak az enym, ahov elvonulhatok. Valsznleg minden lny tli ezt.”
„13 ves koromban dhs s keser voltam, de nem mutattam ki a fjdalmamat. Magnyosnak reztem magam, ssze voltam zavarodva, s folyton azt kerestem, hogyan tudnk ebbl kitrni. A „Conversations with my 13 Year-Old Self” megrsa felrt egy terpis kezelssel, mr a tmrl val gondolkods is sokat segtett. Visszamentem az idben, gondolkodtam magamrl gy 26 vesen, s rjttem, valjban csak egy lels hinyzott. Ha tallkoztam volna a 13 ves Alicival, szembeszllt volna velem, s elkldtt volna melegebb ghajlatra, de ha megragadom s meglelem t, felenged s napokig csak srt volna.”
„Az „I Have Seen The Rain” azrt nagyon klnleges, mert desapmmal egytt vettk fel. Ez volt az els dal, amit megtanultam tle. Vele s egy akusztikus gitrral nttem fel, s n is – mint az apm – nekes s dalszerz akartam lenni, m neki soha nem sikerlt megvalstania ezt az lmt. A lgiernl dolgozott, harcolt Vietnmban, s azt gondoltam, milyen fantasztikus lenne, ha megoszthatnm vele a tapasztalataimat, lmnyeimet, hiszen flig neki ksznhetem, hogy itt vagyok, s zenlhetek. Bementnk egytt a stdiba, nagyon izgatott s szerny volt. Nagyszer volt a kemny legnyt, Jim Moore-t gy ltni, fantasztikus lmnyben volt rszem.”
A kvetkez dalrl, a „Dear Mr. President”-rl gy vall az nekesn: „New Yorkban voltam, ahol pp Martin Luther King-nap volt. Nagyon fradtnak, kimerltnek reztem magam, nztem a hreket, s mindennap elolvastam a New York Times-t. Belefradtam abba, hogy a „kerts” kt oldaln ll politikusokat hallgassam, ahogy vitatkoznak. Innen jtt a dal tlete. A ksz ntt megmutattam a menedzseremnek, aki azt mondta, hogy kszljek fel, hogy egsz htralv letemben figyelni fognak, de n azt gondoltam, hogy ez az egyik legfontosabb dal, amit valaha rtam. Felkrtem a The Indigo Girls-t, hogy nekeljenek velem, s rkk hls leszek nekik azrt, hogy voltak olyan btrak, s killtak mellettem.” Az „I’m Not Dead” cm j lemez producere maga az nekesn volt, minden dal rsban rszt vett, s tehetsges kzremkdkkel vette krl magt: Billy Mann producer/dalszerz, Max Martin s Luke Gottwald, Butch Walker nekes/dalszerz, Mike Elizondo slgergyros s a mr emltett The Indigo Girls nev du. Az elkszlt album egyszerre tartalmaz rock and roll, soul s funk ntkat, s 100%-os Pink-lemez.
Pinknek van oka az nneplsre. Nemrg volt az eskvje Costa Ricn Carey Hart motocross bajnokkal, akivel mr hossz ideje jrtak egytt, valamint hamarosan megjelenik j albuma, melyre bszke lehet. „Pink mr rg nem egy hajszn csupn” – szellemeskedik a 26 ves lny, aki jabban szkben pompzik. Ez egy letforma, melyet kpvisel, egy j adag szuper dallal. Vagy ahogy Alicia Moore, alias Pink mondja: „We’re all pink on the inside!” – Bell mindannyian rzsasznek vagyunk
|